Ariketa aerobikoak eta insomnioa

Ariketa aerobikoak loa hobetzen die gainpisua edo obesitatea duten gizon insomniodunei

Loaren Medikuntzako Mundu Elkarteak adierazi duenez, loaren arazoek, hala nola insomnioak, lo ezak eta lotako apneak munduko biztanleen % 45i ere eragiten diete. Sleep Medicine aldizkarian argitaratutako ikerlan batek aztertu du nola eragiten dion ariketa aerobikoen programa batek etxeko loaren kalitateari, insomnio sintomak ez ezik gainpisua edo obesitatea ere bazituzten gizonen artean. Ikerlanean 45 finlandiar gizon hartu zituzten, eta ausaz esleitu zituzten, edo une horretan zituzten bizi ohiturak mantentzera, edo ariketa aerobikoko programa batean parte hartzera. Programa horretan, ariketa aerobikoa egin zuten astean 1-5 aldiz, 30-60 minutuz.

Emaitzek erakutsi zuten, sei hilabete igarotakoan, ariketa egin zuen taldekoek estatistikoki murrizketa esanguratsua izan zutela loak hartzeko behar zuten denboran, eta txikiagotu egin zela loak hartzeko haien zailtasunen maiztasuna. Era berean, murriztu egin ziren, estatistikoki modu esanguratsuan izan ez bazen ere, loak hartu eta gero izandako esnatzeetan eta gauez esna emandako aldietan; eta hobetu egin zen objektiboki neurtutako loaren eraginkortasuna. Gimnasioek toki seguru eta eraginkorra eskaintzen diete edozein adin eta tamainatako gizonei, fisikoki aktibo izan daitezen.

Iturria: Tan X., Alén M., Wiklund P., Partinen M., Cheng S. «Effects of aerobic exercise on home-based sleep among overweight and obese men with chronic insomnia symptoms: a randomized controlled trial». Sleep Medicine. 2016ko iraila; 25:113-121. doi: 10.1016/j.sleep.2016.02.010. Epub fitxategia: 2016ko martxoaren 7a.